تفاوت بین بدهکاری و کلاهبرداری!

تفاوت-بین-بدهکاری-و-کلاهبرداری!


فردی ادعا می کند که در یک سایت معمولی اقدام به خرید کالایی نموده و هزینه آن را به حساب شخص واریز کرده و این مساله باعث شده است که شخص شکاثتی تحت عنوان کلاهبرداری مطرح نماید...

بله! همین ادعا باعث می شود که به اشتباه به دادسرا مراجعه نماید و شکایتی تحت عنوان کلاهبردرای مطرح نماید. درحالیکه در اکثر قریب به اتفاق این موارد کلاهبرداری واقع نشده است؛ بلکه صرفاً به خاطر اینکه فرد سریع اعتماد می کند فریب دروغ دیگران را خرده و باعث شده است که فرد خیلی راحت مبلغی را به حساب دیگری واریز کند و سپس مدعی شود که به دیگری پول داده که فلان کالا را به او بدهد ولی سرش را کلاه گذاشته و کالا را به او نداده که هیچ… بلکه او را در تلگرام بلاک کرده و جواب او را هم نمی دهد و در ضمن از کانال هم او را بیرون انداخته است.

خب بزرگواران وقتی سریع اعتماد می کنید و ندانسته به دیگری پول می دهید چه انتظاری از دادسرا و نظام قضایی دارید؟ بهتر بگویم چه انتظاری از مقام قضایی دارید که اقدام به احضار و جلب  آن فرد نماید!!!

بزرگواران صرف دروغ گفتن آنهم به صورت بسیار متبحرانه جرم نیست. فرد صرفاً دروغگوی ماهر و قهاری است و به نحو احسن می تواند دروغ بگوید. این مساله دال بر کلاهبرداری نیست و کلاً چنین اقدامی کلاهبرداری محسوب نمی شود.

می توانید برای مطالبه وجه تان ( تا 20 میلیون تومان) به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید؛ نه اینکه مستقیماً به دادسرای محل وقوع این اتفاق مراجعه و طرح شکایت فرمایید و یا تصور نمایید که جرمی اتفاق افتاده است. بله اگر با اقدامات و مانور متقلبانه همراه باشد، شاید بتوان گفت کلاهبرداری واقع شده است.

منبع : سایت مهداد