دستکاری پلاک خودرو چه مجازاتی دارد؟

دستکاری-پلاک-خودرو-چه-مجازاتی-دارد؟

بر اساس قانون تغییر در پلاک وسیله نقلیه جرم به حساب می‌آید و قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته است


بر اساس قانون تغییر در پلاک وسیله نقلیه جرم به حساب می‌آید و قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته است.

مدتی است که بسیاری از افراد برای دور زدن قانون از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند و برای وارد شدن در طرح ترافیک اقدام به مخدوش کردن یا دستکاری پلاک خودرو خود می‌کنند.

اما موضوع مهم آن است که بدانیم بر اساس قانون دستکاری کردن پلاک خودرو جرم به حساب می‌آید و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش کند مجرم به حساب می‌آید و باید مجازات قانونی را طی کند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی هر فردی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینه، آبی یا کشاورزی تغییر ایجاد کند یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را روی وسیله نقلیه خود نصب کند، مشمول مجازات قانونی می‌شود.

علاوه بر تغییر پلاک یا استفاده از پلاک دیگران اگر هر شخصی در شماره شاسی موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک و نصب شده‌اند بخواهد بدون مجوز راهنمایی و رانندگی تغییر ایجاد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، باید مجازات قانونی را طی کند.

بر اساس قانون افرادی که در پلاک وسیله نقلیه خود تغییر ایجاد می‌کنند به حبس از 6 ماه تا 1 سال محکوم می‌شوند و در صورت شناسایی از سوی ضابطان باید این مجازات قانونی را تحمل کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران