مجازات انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی چیست ؟

مجازات-انتشار-تصاویر-مستهجن-در-فضای-مجازی-چیست-؟

بر اساس این قانون انتشار محتویات مستهجن از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال دارد و البته ممکن است فرد به هر دو مجازات محکوم شود


بر اساس قانون انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی مجازاتی را به دنبال دارد.

مجازات انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی چیست؟ مطابق ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای اگر فردی تصاویر و محتویات خلاف قانون و مستهجن را در فضای مجازی منتشر کند، مجرم به حساب می‌آید و باید مجازاتی که قانون برای آن تعیین کرده است را طی کند.

بر اساس این قانون انتشار محتویات مستهجن از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال دارد و البته ممکن است فرد به هر دو مجازات محکوم شود.

هیچ فردی حق انتشار تصاویر مستهجن از خود و دیگران را در فضای مجازی ندارد و اگر فردی به نوعی با انتشار عکس عفت عمومی را جریحه‌دار کند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و بر اساس قانون مجازات اسلامی فرد مجرم از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

علاوه بر آن انتشار عکس در حال شرب خمر، حضور در مجالس لهو و لعب، تظاهر به افعال حرام، یا رفتار دیگری که سبب از بین رفتن عفت عمومی شود، کیفر دارد.

البته انتشار هرگونه نوشته، طرح، نقاشی، تصاویر فیلم و ... که سبب از بین رفتن عفت عمومی جامعه شود هم مشمول ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی می‌شود و از ۳ ماه تا یک سال حبس یا جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون ریال و ۷۴ ضربه شلاق یا به یک یا ۲ مجازات مذکور محکوم می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران