بازداشت پزشک قلابی

بازداشت-پزشک-قلابی

بازداشت پزشک قلابی



بازداشت پزشک قلابی با ۱۰۰۰ دنبال کننده در پایتخت
 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری پزشک قلابی با ۱۰۰۰ دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم از اسم و مشخصات پزشک هم نامش سوءاستفاده کرده بود.

  سرهنگ داوود گودرزی گفت: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد، فردی که مدعی است پزشک متخصص ریه است با راه اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی توانسته بیش از ۱۰۰۰ دنبال کننده و مخاطب جذب کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد تعداد زیادی از شهروندان را ویزیت و معاینه کرده است، ادامه داد: در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهم دارای مدرک دیپلم بوده و متخصص ریه نیست و با جعل مدارک هویتی از دنبال کنندگان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: با هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم شناسایی و تیمی از ماموران برای دستگیریش به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

این مقام سایبری گفت: متهم اظهار داشت، در پرسه زنی در فضای مجازی، متوجه شدم پزشکی وجود دارد که هم اسم خودم هست و با شماره نظام پزشکی وی مدارک هویتی را جعل کردم و سپس با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به تبلیغ پرداختم و توانستم حدود ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشم و تعدادی از آن‌ها را به ازای دریافت مبلغی از طریق فضای مجازی ویزیت کنم.

 رییس  پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه متهم انگیزه خود را کسب جایگاه اجتماعی و درآمد اعلام کرد، افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی وی برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.
وی در انتها به شهروندان هشدار داد: هیچ گاه فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورید و حتما در چنین موضوع‌های مرتبطی پس از کسب اعتماد و اطمینان وجه ویزیت را واریز کنید. در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز ثبت فوریت‌های سایبری موارد خود را درج کنید. 

منبع : میزان