تصویبنامه راجع به انتقال صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران

تصویبنامه-راجع-به-انتقال-صنایع-آلوده-کننده-و-مزاحم-محیط-زیست-شهر-تهران-

تصویب نامه راجع به انتقال صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران (تهران بزرگ) و دامداریها و مرغداری های داخل محدوده شهر تهران (تهران بزرگ) به خارج از محدوده شهر-مصوب سال 1369 3 13



تصویب نامه راجع به انتقال صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران (تهران بزرگ) و دامداریها و مرغداری های داخل محدوده شهر تهران (تهران بزرگ) به خارج از محدوده شهر-مصوب سال 1369/3/13

هیات وزیران در جلسه مورخ 13/3/1369 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های کشور ـ صنایع سنگین –صنایع – مسکن و شهرسازی و بازرگانی و شهرداری تهران و با توجه به اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران ( تهران بزرگ ) و دامداریها ومرغداریهای داخل محدوده شهر تهران ( تهران بزرگ ) براساس طرحهای تفصیلی و اجرائی که طبق ضوابط زیر تهیه می گردند ، به خارج از محدوده شهر انتقال یابند.
1- طرحهای تفصیلی و اجرائی انتقال صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست داخل محدوده شهر تهران توسط کمیته ای با مسئولیت استاندار تهران و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرائی ذیربط و شهرداری تهران تهیه و پس از تصویب کمیسیونی متشکل از وزرای کشور ، صنایع سنگین ، صنایع ، کشاورزی ، بازرگانی و مسکن و شهرسازی ، سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست و شهردار تهران ، به مورد اجرا گذاشته شود.
2- شرکت شهرکهای صنعتی ایران مجری طرح ایجاد شهرکهای صنعتی برای استقرار صنایع آلوده کننده و مزاحم شهر تهران خواهد بودو کلیه دستگاههای ذیربط مکلف به همکاری و تامین نیازهای زیر بنائی و خدماتی شهرکهای مزبور می باشند.
3- هفده 17 قطعه زمین به پلاکهای مشروحه زیر جهت ایجاد شهرکهای صنعتی برای استقرار صنایع انتقالی از محدوده شهر تهران ، در اختیار شرکت شهرکهای صنعتی ایران قرار گیرد.
الف – در محور کرج – اشتهارد : پلاکهای صحت آباد ، مراد تپه ، قلیچ آباد و در پلاکهای شماره 1159-1160-1161 دو قطعه
ب – در محور تهران – قم :پلاکهای شمس آباد ، محمد آباد و قنبرآباد
ج – در محور تهران –ورامین :پلاکهای دولت اباد و اسد آباد ( تپه سیاه )
د – در محور تهران – ساوه :پلاکهای نصیر آباد ،ده حسن و سفیدار
ه – در محور کرج – قزوین : پلاک نجم اباد
ن – در محور تهران گرمسار : پلاکهای علی آباد ، قرمز تپه و عباس آباد .
4- فعالیتها و کارگاههای صنعتی و تولیدی و صنفی که بر اساس ضوابط مندرج در طرحهای تفصیلی و اجرائی انتقال ، آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران تشخیص داده میشود ظرف مهلت زمانی که بنا به پیشنهاد شرکت شرکهای صنعتی ایران وتصویب کمیسیون موضوع بند 1 تعیین میشود ، به محلهای انتخاب شده در پلاکهای مذکور در بند 3 انتقال می یابند. شهرداری تهران ، سازمان حفاظت از محیط زیست و سایر سازمانهای ذیربط پس از مهلت مزبور براساس مقررات از ادامه فعالیت آنها در مکانهای فعلی جلوگیری خواهند کرد.
واحدهای تولیدی وصنعتی و صنفی مشمول این بند که بدون پروانه فعالیت داشته اند در صورت موافقت وزارتخانه صنعتی ذیربط با ادامه فعالیت آنها ، پس از انتقال به پلاکهای موضوع بند 3 با ئتایید وزارتخانه صنعتی ذیربط کارت شناسائی دریافت خواهند داشت .
5- طرحهای اجرائی و ضوابط انتقال دامداریها و مرغداریهای داخل محدوده شهر تهران اعم از سنتی یا صنعتی و دارای پروانه یا فاقد پروانه ،توسط وزارت کشاورزی تهیه و به مورد اجرا گذاشته میشود.
6- کمیسیون موضوع ماده 5 قانون تشکیل شورایعالی شهرسازی نسبت به تغییر کاربردی اماکنی که بر اثر اجرای طرح های انتقال تخلیه می گردند،با توجه به وسعت و موقعیت آنها و نیازهای محلی و منطقه ای ، اقدام خواهد نمود.
7- شهرداری تهران ، سازمان حفاظت محیط زیست ووزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظفند در انتقال و تعطیل صنایع آلوده کننده و مزاحم محیط زیست شهر تهران و دامداریها و مرغداریهای داخل محدوده شهر تهران با مجریان طرح های انتقال همکاری نمایند.
8- از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه مفاد ابلاغیه شماره 4762-12/م ن مورخ 2/2/1368 کان لم یکن می گردد.

منبع : وکالت آنلاین

مطالب مرتبط

الزام به ثبت رسمی تقسیم نامه

اعتراض به تشخیص ملی بودن زمین - وکیل اراضی ملی - وکیل اعتراض به منابع طبیعی - وکیل خوب اعتراض به تشخیص اراضی ملی

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

قانون اصلاحی قانون اصلاحات ارضی