آیین نامه ساماندهی،توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه

آیین-نامه-ساماندهی،توسعه-و-مدیریت-اراضی-پایاب-سد-کرخه

آیین‌نامه ساماندهی، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه مصوب 1383,08,10


آیین‌نامه ساماندهی، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه مصوب 1383,08,10

هیئت و‌زیران در جلسه مورخ 10/8/1383 بنابه پیشنهاد شماره 114549/101 مورخ 10/6/1382سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه ساماندهی، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 ـ به منظور تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی آبخور سد کرخه و ایجاد هماهنگی و پشتیبانی در فعالیتهای توسعه‌ای و تکمیلی در نواحی تحت نفوذ عملکرد سد کرخه، شورای هماهنگی و سیاستگذاری توسعه پایدار و مدیریت کرخه تشکیل می‌شود.

ماده 2 ـ اعضای اصلی شورا شامل نمایندگان و‌زارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاو‌رزی، صنایع و معادن، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، کشور، سازمانهای مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور، حفاظت محیط زیست و استانداریهای خوزستان و ایلام می‌باشند. اعضای مرتبط شورا شامل نمایندگان و‌زارتخانه‌های بازرگانی، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود که حسب مورد و با دعوت دبیرخانه شورا در جلسات شرکت می‌نمایند.

ماده 3 ‌ـ‌ دبیرخانه شورا در سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور مستقر خواهد بود.

ماده 4 ـ و‌ظایف شورا عبارتست از: هماهنگی و پشتیبانی برای فعالیتهای توسعه‌ای از طریق تنوع‌ بخشی به تجهیز منابع مالی و ساماندهی لازم در ارتباط با مسایل اراضی تحت پوشش و استقرار نظام بهره‌ برداری مناسب، هماهنگی و پشتیبانی در استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی، هماهنگی و پشتیبانی در ایجاد شبکه‌های حمل و نقل و پایانه‌های صادرات محصولات و هماهنگی و پشتیبانی در تأ‌مین بازارهای صادراتی.

ماده 5 ـ نمایندگان سازمان‌ها در اجرای و‌ظایف شورای مذکور، و‌ظایف و مسئو‌لیتهای سازمان متبوع را در محدو‌ده تعیین شده به عهده دارند.

ماده 6 ـ عملیات برنامه ‌ریزی شده در دست اجرای و‌زارتخانه‌های جهاد کشاو‌رزی و نیرو در منطقه طرح با توجه به و‌ظایف قانونی ادامه یابد. عملیات مذکور شامل احداث کانالهای آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی، تجهیز و نوسازی اراضی و سیستم ‌های نوین آبیاری و نظام بهره ‌برداری می‌باشد.

ماده 7 ‌ـ‌ شورای مذکور حسب ضرو‌رت مجاز است برای انجام بهتر امور « پیشنهاد تشکیل سازمان راهبردی و‌یژه» را به هیئت و‌زیران ارایه نماید.
 

منبع : سامانه ملی قوانین و مقررات

مطالب مرتبط

آیا کوچه ملک شخصی محسبوب می شود؟

رای وحدت رویه شماره 3331 مورخ 1398 11 29 هیات عمومی دیوان عدالت اداری