اعتراض به مصوبه صادره از کمیسیون تشخیص باغات (حکم به رد)

اعتراض-به-مصوبه-صادره-از-کمیسیون-تشخیص-باغات-(حکم-به-رد)

چون طبق گزارش کارشناس باغ متنازع فیه مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع دارد و دارای بنا و مستحدثات بوده که به طور میانگین در هر ۵ متر مربع محوطه باز خارج از ساختمان یک اصله درخت داشته است و قبل از تفکیک، دارای سند مادر به عنوان باغ بوده است، بنابراین حکم به رد شکایت صادر می گردد


حکم به رد

شاکی: ...... 
طرف شکایت: .......
خواسته: اعتراض به مصوبه شماره ...... مورخ .......... صادره از کمیسیون تشخیص باغات

گردش کار:

شاکی دادخواستی به خواسته فوق تقدیم دیوان عدالت اداری کرده که در تاریخ ... ثبت دبیرخانه و سپس به این شعبه ارجاع شده و به طور خلاصه اظهار داشته است: مالک پلاک ثبتی شماره .... هستم، کمیسیون تشخیص باغات به موجب رأی شماره ..... ملک اینجانب را در سال ۱۳۹۵ باغ اعلام نموده است، در حالی که مرجع رسیدگی کننده فاقد صلاحیت بوده و اساساً تشخیص طرف شکایت با توجه به تعداد درختان موجود منطبق با قانون نبوده است، لذا تقاضای ابطال رأی صادره از جانب کمیسیون تشخیص باغات را دارم.

دادخواست و ضمایم به‌ طرف شکایت ابلاغ‌شده که در پاسخ اعلام کرده است: اولا باتوجه به اعطای صلاحیت های مصرح در ماده ۱ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۵۹ و اصلاحیه ۱۳۸۸، شورای شهر و شهرداری مکلف به تدوین ضوابط تشخیص باغ در حریم شهر گردیده و وفق ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون، کمیسیون تشخیص باغ صلاحیت رسیدگی داشته است. ثانیا ملک متنازع فیه دارای مشخصات مصرح در ماده ۱ آیین نامه مزبور می باشد لذا تقاضای صدور حکم به رد شکایت را دارد. اینک در وقت فوق‌العاده پرونده تحت نظر است، با توجه به مفاد دادخواست و مستندات موجود در پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح زیر رای صادر می‌شود.

رأی شعبه

با عنایت به این که اولاً وفق ماده ۷ آئین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۵/ ۰۲/ ۱۳۸۹ شورای عالی استان ها، تشخیص باغ از موارد صلاحیت کمیسیون موضوع ماده ۷ آیین نامه است؛ ثانیاً مطابق مدارک و مستندات ارائه شده و همچنین گزارش کارشناسی شماره ... مورخ .... باغ متنازع فیه مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع دارد و دارای بنا و مستحدثات بوده که به طور میانگین در هر ۵ متر مربع محوطه باز خارج از ساختمان یک اصله درخت داشته است؛ ثالثاً قبل از تفکیک، دارای سند مادر به عنوان باغ بوده است، بنابراین به استناد ماده ۱ قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۲۰/ ۰۴/ ۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و مواد ۱ و ۷ آیین نامه قانون مزبور و همچنین بند ۲ ماده ۱۰ و ماده ۶۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به رد شکایت شاکی صادر و اعلام می گردد. این رای  برابر ماده ۶۵ قانون تشکیلات وآئین دادرسی دیوان عدالت اداری، ظرف بیست روز پس از ابلاغ ، قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.
دادرس/ رئیس شعبه ... دیوان عدالت اداری

منبع : سامانه ساعد دیوان عدالت اداری

مطالب مرتبط

آیین نامه اصلاحات اراضی مصوب 1343 5 3

قانون محاسبات عمومی کشور

لایحه قانونی تجدید قرارداد و اجاره املاک و اموال موقوفه و تجدید انتخاب

آیین نامه اجرایی صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی

ابطال اقدامات تملکی توسط شهرداری ها و راه و شهرسازی

عوارض تفکیک عرصه و اعیانی