اعتراض به کمیسیون ماده صد شهرداری (شکایت خارج از مهلت سه ماهه)

اعتراض-به-کمیسیون-ماده-صد-شهرداری-(شکایت-خارج-از-مهلت-سه-ماهه)

هلت تقدیم دادخواست راجع به موارد موضوع بند ۲ ماده ۱۰ این قانون برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آیین دادرسی مدنی است


قرار رد

شاکی: .....
طرف شکایت: ......
خواسته: اعتراض به رای شماره ... مورخ ... کمیسیون ماده صد شهرداری

گردش کار:

شاکی دادخواستی به خواسته فوق تقدیم دیوان عدالت اداری کرده که در تاریخ ... ثبت دبیرخانه و سپس به این شعبه ارجاع شده و به طور خلاصه اظهار داشته است: اینجانب مالک پلاک ...... فرعی از ..... اصلی بخش ...... بوده که در سال ..... پس از اخذ پروانه از شهرداری اقدام به احداث بنا نموده اما علی رغم اختیار کمیسیون ماده صد در صدور حکم به تخریب یا جریمه و بر خلاف رویه سابق نسبت به همسایگان، به موجب دادنامه شماره ..... مورخ ...... حکم به تخریب صادر نموده است. لذا تقاضای نقض رای ماده صد را دارم. دادخواست و ضمایم به‌ طرف شکایت ابلاغ‌شده که در پاسخ اعلام کرده است: شاکی خارج از مهلت قانونی اقدام به طرح شکایت نموده است پرونده به جهت مرور زمان قابل رسیدگی نمی باشد لذا به جهت انطباق رای با موازین قانونی و شکایت خارج از موعد مقرر حکم به رد شکایت شاکی مورد استدعاست. اینک در وقت مقرر/فوق‌العاده پرونده تحت نظر است، با توجه به مفاد دادخواست و مستندات موجود در پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح زیر رای صادر می‌شود.

رأی شعبه

با عنایت به این که مطابق تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۲۵/ ۰۳/ ۱۳۹۲، مهلت تقدیم دادخواست راجع به موارد موضوع بند ۲ ماده ۱۰ این قانون برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آیین دادرسی مدنی است و در مانحن فیه مطابق محتویات پرونده رای کمیسیون ماده صد در تاریخ ...... به شاکی ابلاغ واقعی گردیده و نامبرده در تاریخ ...... و پس از گذشت مهلت سه ماهه اقدام به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری نموده است، بنابراین به استناد بند «ت» ماده ۵۳ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، قرار رد شکایت صادر می گردد. این قرار، برابر ماده ۶۵  قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.
دادرس/  رئیس شعبه ... دیوان عدالت اداری

منبع : سامانه ساعد دیوان عدالت اداری

مطالب مرتبط

اعتراض به رای کمیسیون ماده صد شهرداری ( جریمه بر مبنای سال وقوع تخلف )

اعتراض به کمیسیون ماده صد شهرداری (شکایت همسایه مجاور)