نمونه لایحه تجدید نظر خواهی در خصوص تعدیل محکوم به ( مهریه )

نمونه-لایحه-تجدید-نظر-خواهی-در-خصوص-تعدیل-محکوم-به-(-مهریه-)

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی در خصوص تعدیل محکوم به( مهریه )


 

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی در خصوص تعدیل محکوم به ( مهریه )

 

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان ...
با سلام و احترام
موضوع : تجدید نظر خواهی
ارجمندانه، در خصوص دادنامه شماره ....  مورخ ..... صادره از سوی شعبه 6 شورای حل اختلاف ...، مراتب اعتراض شدید خود به دادنامه صادره به شرح ذیل اعلام می دارم؛ مستدعی است در جهت تحقق عدالت، دادنامه مزبور را که برخلاف قانون و رویه حاکم در محاکم صادر شده است را نقض فرمائید.
1-مطابق دادنامه شماره ... صادره از ... مورخ 16/02/1398 شعبه .... تجدید نظر خوانده محترم محکوم به پرداخت ده گرم  طلا بدوا ( دفعتا واحده ) و مابقی از قرار ماهیانه یک گرم طلا تا استهلاک کامل مهریه شده است و تا کنون حتی یک گرم از موارد فوق را پرداخت ( اجابت ) نکرده است.
2- دادنامه اخیر برخلاف قانون صادر شده است؛ زیرا همانگونه که مستحضر هستید، مطابق تبصره یک قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی «  صدور حکم تقسیط محکومٌ‌به یا دادن مهلت به مدیون، مانع استیفای بخش اجرا نشده آن از اموالی که از محکومٌ‌علیه به دست می‌آید یا مطالبات وی نیست. » به عبارت دیگر دادگاه این اجازه را ندارد که در تعدیل تقسیط نسبت به حکمی که قبلا صادر شده است و به دلایلی اجراء نشده است، تعدیل وارد آورد.
 محکوم علیه محترم به پرداخت « ده گرم » دفعتا واحده محکوم شده، چطور ممکن است حکم تبصره یک ماده 11 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی نادیده گرفته شود و برخلاف آن رای صادر نمود، در چنین وضعی آیا راه را برای سوء استفاده کنندگان باز نگه نمی داریم؟؟ مطمئنا تجدید نظر خوانده محترم بعد از یک مدت دیگری دادخواست تعدیل تقسیط مهریه دیگری هم تقدیم دادگاه می کند و با این روند صدور احکام قطعا با سپید شدن موهای من هم یک ریال از این مقدار کم مهریه نصیب من نخواهد شد.
 « ترسم چو بازگردی از دست رفته باشم                وز رستنی نبینی بر گور من گیاهی » ( سعدی )

 اگر معنای عدالت این است که طرف با این ترفندها از ادای دین گریزان باشد، با این حالی که واقعیت آن است که معسر هم نمی باشد، و اگر معنای دادخواهی، استفاده از روزنه های قانونی برای سوء استفاده از قانون باشد و اگر در این مسیر، دستگاه عدالت نیز یاری گر دادخواه به حق نباشد ...
«... إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِى الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ... ؛ اگر گروهى (مومنان مهاجر) به خاطر حفظ دین و آئینشان از شما یارى طلب کنند، بر شما لازم است که به یارى آنان بشتابید.» ( آیه 72 سوره انفال )

عالیجناب
با توجه به مراتب فوق، به ویژه عدم رعایت تبصره ماده 11 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی توسط شعبه بدوی، توانایی  مالی بالای تجدید نظر خوانده محترم در پرداخت دین خود، قصد عدم پرداخت ایشان و طوالی دادرسی و عدم اجرای دادنامه سابق، تقاضای نقض دادنامه صادره را خواستارم.

 

نویسنده : محسن رفعتی