اخذ مالیات انتقال ملک مسکونی برخط شد

اخذ-مالیات-انتقال-ملک-مسکونی-برخط-شد

اخذ مالیات انتقال ملک مسکونی برخط شد


اخذ مالیات انتقال ملک مسکونی برخط شد

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: اخذ مالیات نقل‌وانتقال املاک مسکونی در سراسر کشور برخط شده است و به این ترتیب این فرآیند از ۳۰ روز به ۲ ساعت کاهش یافت. علی فیروزی ، در مورد مالیات نقل‌وانتقال املاک، اظهار کرد: پارسال در مرداد ماه، موضوع انتقال مالیات نقل‌وانتقال املاک در دفاتر اسناد رسمی از طریق صدور گواهی الکترونیکی برخط به‌صورت پایلوت از شهر تهران آغاز شد و بعد این طرح به کلان‌شهرها و استان‌ها گسترش یافت.
رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: از چند روز پیش، نرم‌افزار مربوطه برای تمام دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور باز شد و هم‌اکنون تمام اقدامات مربوط به مالیات نقل‌وانتقال املاک مسکونی بدون مراجعه به سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود. وی ادامه داد: این موضوع موجب شده حجم بزرگی از مراجعه مردم به سازمان امور مالیاتی کم شود. فرآیند مالیات نقل‌وانتقال املاک قبلا در تهران به‌صورت میانگین ۳۰روز طول می‌کشید که الان این روند به ۲ ساعت کاهش یافته است که همه کارها در دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی نیست. فیروزی افزود: این طرح فقط در مورد املاک مسکونی است و دوستان درحال تلاش هستند که این طرح روی املاک تجاری نیز اجرا شود و درحال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستند. این آیتم روی نماگر ثبت مالکیت بانک جهانی اثر می‌گذارد و همچنین عدم حضور مردم در سازمان امور مالیاتی، کاهش ادراک فساد نسبت به سازمان امور مالیاتی را در پی خواهد داشت.


مطالب مرتبط

پایش مستمر سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی تاکید بر حضور مجریان ذیصلاح در ساخت‌و‌سازها شناسنامه فنی-ملکی ساختما

سرنوشت اخذ مالیات از خانه‌های خالی