آمار عجیب از باند کودکان کار

آمار-عجیب-از-باند-کودکان-کار

آمار عجیب از باند کودکان کار


آمار عجیب از باند کودکان کار


 به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تنها ۴۰ درصد از کودکان کار، به خاطر فقر خانوادگی در خیابان‌ها کار می‌کنند و بیشتر این کودکان تحت سواستفاده باند‌های مختلف قرار دارند.
حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با میزان گفت: طرح جدیدی به عنوان ساماندهی کودکان کار و خیابانی توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است که در آن تلاش می‌کنیم به صورت ریشه‌ای مشکلات این افراد را بررسی کنیم.


وی افزود: در ابتدا مقرر شد خانواده این کودکان شناسایی شده و علت کارکردن کودک مشخص شود. به عنوان مثال اگر این کودک بی سرپرست بود در مراکز ما نگهداری شود و اگر سرپرست بیکار داشت، با توانمند سازی آن از طریق آموزش بتوان برای او شغل ایجاد کرد تا از کارکردن کودک جلوگیری شود.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همچنین این کودکان به صورت دقیق و از طریق عنبیه چشم شناسیی شده و برای هر یک پرونده ایجاد می‌شود تا کارشناسان به صورت موردی مشکلات آن‌ها را بررسی و پیگیری کنند.

بیشتر کودکان خیابانی تحت سلطه باند‌ها هستند
فرید گفت: بیش از ۵۵ درصد کودکان کار در کشور، ایرانی نیستند؛ این در صورتی است که بیشتر این کودکان خارجی، به صورت غیرمجاز در کشور زندگی می‌کنند.


وی افزود: کودکان کار معمولا به دو علت کلی در خیابان‌ها کار می‌کنند، علت اول فقر و نداشتن سرپرست موثر است. علت دوم سواستفاده برخی از افراد از این کودکان و بهره جویی از آن‌ها است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۴۰ درصد این کودکان به علت فقر، به کار‌های مختلف مشغول هستند و به نظر می‌رسد بیشتر کودکان کار در قالب باند‌های مختلف کودکان خیابانی تحت نظر سودجویان فعالیت می‌کنند.

فرید اظهار کرد: در استان تهران، ۶۰۰ خانوار ایرانی شناسایی شده تا بتوانیم خانواده‌های آنان را در زمینه‌های مختلف مهارت آموزی، توانمند کنیم که از کار کردن کودکان جلوگیری کنیم.

منبع : میزان

مطالب مرتبط

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مصوب 1392 06 31

کنوانسیون حقوق کودک

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان