4 شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد

4-شرط-اصلی-دریافت-وام-ودیعه-مسکن-اعلام-شد

 مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام ۴ شرط اصلی برای دریافت وام ودیعه مسکن، گفت یکی از شروط این است که فرم(ج) متقاضیان مذکور باید سبز باشد


 مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام ۴ شرط اصلی برای دریافت وام ودیعه مسکن، گفت: یکی از شروط این است که فرم(ج) متقاضیان مذکور باید سبز باشد.

پروانه اصلانی با بیان اینکه ساز و کار اعطای این وام در قالب دستورالعمل بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرایی و تعیین می‌شود، افزود: مطابق قوانین و مقررات بانکی، این وام به مستاجر تعلق می‌گیرد، اما به موجر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این که برای سه گروه وام 50 میلیون تومانی، 30 و 15 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که به ترتیب برای شهر تهران، کلان شهر‌ها و دیگر شهرهاست، افزود: میزان سود ماهانه وام 50 میلیون تومانی حدود 540 هزار تومان، وام 30 میلیون تومانی ماهی 325 هزار  و وام 15 میلیون تومانی160 هزار تومان با نرخ سود 13 درصد است.

وی با تاکید بر این که مستاجران صرفاًَ سود تسهیلات را می‌پردازند و اصل را در پایان سال به بانک بر می‌گردانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع، محدود است ناچاریم برای پرداخت آن اولویت بندی کنیم و کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از این وام می‌شوند. گروه‌هایی مانند افراد تحت پوش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، حقوق بگیران، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان جزو گروه‌های هدف این طرح هستند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هفته آینده این برنامه اجرایی می شود و متقاضیان استفاه از این وام باید در سامانه نام نویسی کنند که بر اساس اولویت بندی، انتخاب می‌شوند.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

مستاجران وام ودیعه می گیرند

وام ودیعه مسکن نصیب کدام مستاجران می شود