قانون تمدید مهلت و مواعد مختلف مقرر در قانون تقسیم و فروش املاک مورد اجاره به زارعین مستاجر در موارد خاص

قانون-تمدید-مهلت-و-مواعد-مختلف-مقرر-در-قانون-تقسیم-و-فروش-املاک-مورد-اجاره-به-زارعین-مستاجر-در-موارد-خاص

قانون تمدید مهلت و مواعد مختلف مقرر در قانون تقسیم و فروش املاک مورد اجاره به زارعین مستأجر در موارد خاص ‌مصوب 1349 3 17


قانون تمدید مهلت و مواعد مختلف مقرر در قانون تقسیم و فروش املاک مورد اجاره به زارعین مستأجر در موارد خاص
‌مصوب 1349.3.17
‌ماده واحده - در هر مورد که به تشخیص وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی بنا به علل موجه تمدید مهلت و مواعد مقرر در قانون تقسیم و‌فروش املاک مورد اجاره به زارعین مستأجر ضرور باشد مراتب در شورای اصلاحات ارضی (‌موضوع ماده 7 قانون اصلاحی قانون اصلاحات ارضی‌مصوب 40.10.19) مطرح و قرار لازم داده می‌شود. مالکین و زارعین و دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی ذیربط مکلفند در هر مورد طبق نظر شورا اقدام‌کنند.
‌تبصره 1 - در مواردی که وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی برای انجام وظایف قانونی محول به خود و اجرای قوانین و مقررات‌اصلاحات ارضی با مشکلاتی مواجه شود که راه حل رفع مشکل در قوانین و مقررات مزبور صریحاً پیش‌بینی نشده باشد پیشنهاد لازم را جهت رفع‌مشکل به کمیسیونهای اصلاحات ارضی و تعاون روستایی مجلسین تقدیم خواهد نمود. مصوبات کمیسیونهای مزبور از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا‌خواهد بود.
‌تبصره 2 - تبصره 2 ماده 2 قانون تقسیم و فروش املاک مورد اجاره به زارعین مستأجر به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
‌در صورتی که زارعین ظرف دو ماه از تاریخ انتشار این قانون عدم تمایل خود را برای خرید ملک مورد اجاره به ادارات اصلاحات ارضی و تعاون‌روستایی شهرستان محل وقوع ملک کتباً اعلام نکنند ادارات مذکور اسناد فروش و قبوض و دفاتر انتقال ملک را به قائم‌مقامی زارعین مستنکف امضاء‌خواهند کرد و اگر زارعین ظرف مدت فوق عدم تمایل خود را به ادارات مزبور کتباً اعلام کنند ملک مورد اجاره آنان در درجه اول به زارعین داوطلب‌همان ده یا مزرعه و در صورت نبودن زارع داوطلب به ترتیب مقرر در ماده شانزدهم قانون اصلاحی قانون اصلاحات ارضی مصوب 40.10.19 به سایر‌اشخاص منتقل خواهد شد.
‌قانون فوق مشتمل بر یک ماده و دو تبصره پس از تصویب مجلس سنا در تاریخ 49.2.28 در جلسه روز یکشنبه هفدهم خرداد ماه یک هزار و سیصد و‌چهل و نه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی

منبع : مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

مطالب مرتبط

آیین‏ نامه اجرائی قانون تملک آپارتمان‏ها مصوّب 1347,02,08 هیأت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی

قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394,02,01 با اصلاحات و الحاقات بعدی

متن کامل ماده 100 قانون شهرداری

رای وحدت رویه در مورد اختلاف کارگر و کارفرما

مشروح گفت و گو رئیس قوه قضائیه با مردم