آیین نامه اجرایی قانون ادغام واحدهای تربیتی شهرداریهای

آیین-نامه-اجرایی-قانون-ادغام-واحدهای-تربیتی-شهرداریهای-

آیین نامه اجرایی قانون ادغام واحدهای تربیتی شهرداریهای سراسر کشور در سازمان بهزیستی کشور


آیین نامه اجرایی قانون ادغام واحدهای تربیتی شهرداریهای سراسر کشور در سازمان بهزیستی کشور

‌ماده 1 - کلیه اعتبارات مصوب واحدهای تربیتی در سال 1374 به سازمان بهزیستی کشور منتقل و از آن پس بنا به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور توسط‌سازمان برنامه و بودجه در ردیف اعتبارات سازمان بهزیستی کشور منظور می‌شود.
‌تبصره - هزینه‌های آن دسته از واحدهای تربیتی که فاقد اعتبار مصوب هستند، تا پایان سال 1374 کماکان به عهده شهرداریهای مربوط است.
‌ماده 2 - از تاریخ تصویب قانون ادغام واحدهای تربیتی شهرداریهای سراسر کشور در سازمان بهزیستی کشور مصوب 1372 - کلیه کارکنان واحدهای تربیتی به‌سازمان بهزیستی کشور منتقل و مطابق مقررات مربوط تطبیق وضع داده می‌شوند.
‌تبصره 1 - آن دسته از کارکنان ثابت واحدهای یاد شده که به عنوان مأمور در دیگر واحدهای شهرداریها، وزارتخانه‌ها، سازمانها و مؤسسات دولتی به کار اشتغال‌دارند نیز مشمول مقررات این ماده هستند.
‌تبصره 2 - کارکنانی که از دستگاه‌های دیگر به واحدهای تربیتی شهرداریها مأمور شده‌اند، به دستگاه‌های متبوع خود اعاده می‌شوند.
‌تبصره 3 - چنانچه مجموع دریافتی هر یک از کارکنان واحدهای یاد شده با انتقال به سازمان بهزیستی کشور کاهش یابد، مابه‌التفاوت به عنوان تفاوت تطبیق‌پرداخت و هر گونه افزایش بعدی تا استهلاک کامل تفاوت مزبور از آن کسر می‌شود.
‌ماده 3 - سازمان تأمین اجتماعی مکلف است در اجرای قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی - مصوب 1365 - و به منظور تمرکز و حفظ سوابق‌پرداخت حق بیمه آن دسته از مستخدمان واحدهای یاد شده که با انتقال به سازمان بهزیستی کشور، بر اساس مقررات مربوط وضعیت استخدامی آنان به رسمی‌کشوری تبدیل می‌شود و از شمول مقررات قانون تأمین اجتماعی خارج می‌گردند، حق بیمه‌های وصول شده را به ترتیب مقرر در قانون یاد شده به صندوق‌سازمان بازنشستگی کشوری منتقل کند.
‌ماده 4 - سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است تشکیلات سازمان بهزیستی کشور در مورد واحدهای یاد شده را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.
‌ماده 5 - مستخدمان ثابت واحدهای تربیتی شهرداریها که در تاریخ 1372.5.6 به صورت تمام وقت در خدمت واحدهای ذیربط بوده‌اند با رعایت مقررات قانون‌استخدام کشوری، همچنین ضوابط طرح طبقه‌بندی مشاغل مورد عمل سازمان بهزیستی کشور به پستهای سازمانی منصوب می‌شوند و مستخدمان موقت نیز‌تابع مقررات آیین‌نامه استخدام پیمانی - مصوب 1368.6.1 - و اصلاحات بعدی آن هستند.
‌تبصره - استفاده از خدمات کارگران واحدهای تربیتی شهرداریها در سازمان بهزیستی کشور بر اساس مقررات قانون کار در حدود مشاغل کارگری موضوع‌فهرست مشاغل کارگری منضم به بخشنامه شماره 9.1301 مورخ 1364.6.6 و مشاغل کارگری مندرج در بند (3) بخشنامه شماره 42.3030 مورخ1371.5.10 سازمان امور اداری و استخدامی کشور امکان‌پذیر است.
‌ماده 6 - وزارت کشور و سازمان بهزیستی کشور موظفند در اسرع وقت اقدامات اجرایی لازم در خصوص اجرای این آیین‌نامه را معمول کنند.
 

منبع : مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

مطالب مرتبط

آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید

جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی