لایحه قانونی فروش اراضی شهرداری کرج در تپه مرادآب

لایحه-قانونی-فروش-اراضی-شهرداری-کرج-در-تپه-مرادآب-

لایحه قانونی فروش اراضی شهرداری کرج در تپه مرادآب به صاحبان اعیانی خانه های ساخته شده در اراضی مذکور‌مصوب 1358 6 28


لایحه قانونی فروش اراضی شهرداری کرج در تپه مرادآب به صاحبان اعیانی خانه های ساخته شده در اراضی مذکور‌مصوب 1358.6.28
‌ماده واحده: شهرداری کرج می‌تواند بدون انجام مزایده پس از تصویب انجمن شهر نسبت به فروش اراضی خود واقع در تپه مرادآب کرج به‌صاحبان اعیانی همین اراضی اقدام نماید بهای این اراضی برابر مقررات قانون نوسازی و عمران شهری تعیین و از متصرفین و صاحبان اعیانی وصول‌می‌گردد و آن قسمت از اراضی که به اقساط فروخته می‌شود تا دریافت آخرین قسط در رهن شهرداری باقی خواهد ماند.
‌تبصره 1 - آن قسمت از املاکی که برابر نقشه‌ها و طرحهای مربوط در مسیر معابر و تأسیسات عمومی و شهری قرار خواهد گرفت. عرصه آن قابل‌فروش نبوده و فقط بهای اعیانی آنها برابر مقررات قانون نوسازی و عمران شهری تعیین و پرداخت می‌گردد.
‌تبصره 2 - به صاحبان اعیانی املاکی که در مسیر معابر و تأسیسات عمومی شهری قرار می‌گیرند به شرط تمایل سکونت مجدد در محل قطعه زمین‌دیگری معادل مساحت ملک مورد تصرف در همان منطقه از طرف شهرداری فروخته و واگذار می‌شود شرایط فروش و نحوه وصول بهای آن به ترتیب‌مندرج در متن ماده واحده خواهد بود.
‌تبصره 3 - هیأتی مرکب از فرماندار و شهردار، رییس دادگستری کرج یا نمایندگان آنها و 2 نفر از معتمدین مقیم منطقه در حسن اجرای طرح‌بهسازی تپه مرادآب نظارت داشته و در حل مشکلات برابر مقررات جاری اقدام خواهند نمود.
‌تبصره 4 - به منظور کمک به احداث ساختمان برای کسانی که مستحدثاتشان کلاً در مسیر طرح‌های نوسازی قرار می‌گیرد شهرداری با نظر هیأت‌مذکور در تبصره 3 از محل عواید حاصله از فروش سایر اراضی به متقاضیان وام ساختمانی بدون بهره به اقساط 60‌ماهه پرداخت خواهد نمود. ‌میزان وام مورد نظر و نحوه پرداخت آن توسط هیأت مذکور در تبصره 3 تعیین خواهد شد.

منبع : مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

مطالب مرتبط

مشروح نشست خبری سخنگو قوه قضائیه

آئین نامه اجرائی قانون تقسیم وفروش املاک مورد اجاره به زارعین مستاجر

لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی

قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست