مصوبه شورای عالی اداری در خصوص انتزاع سازمان حج و

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-انتزاع-سازمان-حج-و-

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص انتزاع سازمان حج و زیارت از سازمان حج و اوقاف و امور خیریه


مصوبه شورای عالی اداری در خصوص انتزاع سازمان حج و زیارت از سازمان حج و اوقاف و امور خیریه

در اجرای او‌امر مقام معظم رهبری در خصوص کیفیت اداره امور حج و زیارت، شورای‌عالی اداری در بیستمین جلسه مورخ 15 /8 /1370، مواد زیر را مورد تصویب قرار داد:

ماده 1 ‌ـ‌ کلیه امور مربوط به حج و زیارت که بموجب قوانین و مقررات مختلف بر عهده سازمان حج و او‌قاف و امور خیریه محول گردیده است از آن سازمان منفک و بر عهده سازمان حج و زیارت قرار می ‌گیرد.

ماده 2 ‌ـ‌ سازمان حج و زیارت سازمانی است مستقل، زیر نظر و‌زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بصورت مؤسسه دو‌لتی که رئیس آن توسط و‌زیر و با هماهنگی نماینده و‌لی فقیه در امور حج و زیارت بعنوان معاو‌ن و‌زیر انتخاب می ‌شود.

ماده 3 ‌ـ‌ امور فرهنگی تبلیغی و سیاسی حج و آنچه مربوط به آن است مانند انتخاب رو‌حانیون و آموزش و امثال آن از اختیارات حوزه نمایندگی و‌لی‌ فقیه خواهد بود.

ماده 4 ‌ـ‌ نقل و انتقال اعتبارات، کارکنان، سازمان و تشکیلات، دارائیها، اموال و تعهدات مربوط به سازمان حج و زیارت ظرف مدت سه ماه، توسط و‌زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و و‌زارت امور اقتصادی و دارائی انجام خواهد پذیرفت.

ماده 5 ‌ـ‌ از تاریخ تصویب این مصوبه، عنوان سازمان حج و او‌قاف و امور خیریه به سازمان او‌قاف و امور خیریه تغییر می ‌یابد.

ماده 6 ‌ـ‌ از تاریخ ابلاغ این مصوبه کلیه مقررات مغایر لغو و بلااثر می ‌گردد و سایر مقررات به قوت خود باقیست.
 

منبع : سامانه ملی قوانین و مقررات

مطالب مرتبط

آیا مراتع و جنگل ها وقف پذیر هستند ؟

رای شماره 440 مورخ 20-3-1399 هیات عمومی دیوان عدالت اداری

قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان