لایحه قانونی مجازات اخلالگران در صنایع نفت ایران

لایحه-قانونی-مجازات-اخلالگران-در-صنایع-نفت-ایران

لایحه قانونی مجازات اخلالگران در صنایع نفت ایران مصوب 1331,07,22


لایحه قانونی مجازات اخلالگران در صنایع نفت ایران مصوب 1331,07,22

 

ماده 1) هرکس در عمل بهره‌ برداری و صنایع نفت ملی ایران با سوء قصد عملیاتی نماید که منجر بقطع لوله‌ های مهم نفت و یا از کارافتادن کارخانه‌ها و ماشینهای تصفیه و یا وسایط نقلیه نفت‌ خواه تمام یا قسمتی از آنها و یا حریق در چاهها و مخازن نفت گردد بحبس موقت با اعمال شاقه از سه تا پانزده سال محکوم خواهد شد.

ماده [ماده2] بکلیه جرائم مذکور در ماده قبل دادگاه ها خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد در نقاطیکه حکومت نظامی اعلام شده دادگاههای نظامی صلاحیت رسیدگی باین جرائم را خواهند داشت در اینصورت محکوم‌علیه و دادستان حکومت نظامی میتوانند از حکم بدوی تقاضای تجدیدنظر نمایند حکم دادگاه تجدیدنظر قطعی و غیرقابل فرجام است در نقاطی که حکومت نظامی اعلام نشده رسیدگی باین جرائم در صلاحیت دادگاه جنائی حوزه‌ای که جرم در آن واقع شده میباشد محکوم‌ علیه و دادستان میتوانند از حکم دیوان جنائی تقاضای رسیدگی فرجامی نمایند.

ماده 3) طرز رسیدگی در آن قسمت که مربوط بحکومت نظامی است مطابق مقررات حکومت نظامی و در آن قسمت که مربوط بدادگاه های عمومی است مطابق آئین دادرسی کیفری خواهد بود.

ماده 4) در تمام موارد مذکور در این لایحه قانونی بازپرس موظف است که متهمین را بازداشت نماید و قرار بازپرس قابل شکایت نیست و تا پایان دادرسی بازداشت ادامه خواهد داشت.

ماده 5) وزارت دادگستری و وزارت دفاع ملی مأمور اجرای این لایحه قانونی خواهند بود.

بر طبق قانون اعطای اختیارات مصوب 20 مرداد ماه 1331 لایحه قانونی مجازات اخلالگران در صنایع نفت ایران که مشتمل بر (5) ماده است تصویب میشود.
بتاریخ بیست و دویم مهرماه 1331

منبع : سامانه ملی قوانین و مقررات

مطالب مرتبط

قانون بودجه سال 1399 کل کشور

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 10 03 با اصلاحات و الحاقات بعدی

قانون مدیریت خدمات کشوری