آیین نامه اجرایی قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش

آیین-نامه-اجرایی-قانون-متعهدین-خدمت-به-وزارت-آموزش-و-پرورش

آئین نام اجرائی قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369,09,25


آئین نام اجرائی قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369,09,25

هیات وزیران در جلسه مورخ 25/9/1369 بنا به پیشنهاد شماره 2338/600 مورخ 1/6/1369 وزارت آموزش و پرورش و به استناد ماده (10) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8/3/1369 آئین نامه اجرائی قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8/3/1369 در این آئین نامه اختصارأ قانون نامیده میشود.

ماده 2- اخذ تعهد از مشمولان ماده (1) قانون حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی صورت میگیرد و ثبت نام و تحصیل آنان در موسسات موضوع قانون در نیمسال اول تحصیلی بصورت مشروط می باشد. در نیمسال دوم سال اول ثبت نام و تحصیل مشمولان ماده (1) قانون مستلزم ارائه گواهی تعهد از وزارت آموزش و پرورش و یا اعلام عدم نیاز وزارت مذکور می باشد.

ماده 3- استخدام و اشتغال متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش در سایر وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات دولتی، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت، شهرداری ها و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و نیز نهادهای انقلاب اسلامی بنحوی که با انجام خدمت مورد تعهد آنان به وزارت آموزش و پرورش و قوانین و مقررات استخدامی منافات داشته باشد، ممنوع است. این قبیل دستگاهها در صورت استخدام متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، مکلفند به محض اطلاع نسبت به لغو احکام استخدامی آنان اقدام نمایند.

تبصره - مدت اشتغال اینگونه متعهدین در زمان تعهد و قبل از انجام تعهد یا لغو آن در سایر دستگاهها بهیچوجه جزء سابقه خدمت آنان محسوب نخواهد شد.

ماده 4- وزارت آموزش و پرورش می تواند در صورت نیاز، دانشجویان متعهد خدمت را که به دلایل موجه موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره مورد نظر نمی گردند، با آخرین مدرک تحصیلی مکتسبه در صورتی که بالاتر از مدرک ورود به دوره تحصیلی مربوط باشد استخدام یا با رعایت تبصره ماده (5) قانون نسبت به لغو تعهد آنان اقدام نماید.

ماده 5- متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش در مدت استفاد ه از مرخصی تحصیلی از مزایای حقوقی استخدامی برخوردار نخواهند شد.

ماده 6- دانشجویان و دانش آموزان متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش در صورت تبدیل تعهد، مشمول ضوابط و مقررات قانون و این آئین نامه میشوند.

ماده 7- مدت تحصیل پذیرفته شدگان قبل از سال 1354 که از دانشگاه تربیت معلم، هنرسرای عالی، دانشسرای مقدماتی، دانشسرای کشاورزی، دانشسرای عشایری و مراکز تحصیلی مشابه (به تشخیص وزارت آموزش و پرورش) و رشته های دبیری دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند، بدون سند تعهد جزء سابقه خدمت رسمی آنان محسوب خواهد شد.

ماده 8- دوره های تحصیلی که مدت آنها حداقل برابر یکسال تحصیلی است از نظر احتساب جزء سابقه خدمت رسمی، قابل محاسبه میباشد، تابستانهای واقع بین سالهای تحصیلی و تابستان سال فراغت از تحصیل در مورد فارغ التحصیلان خرداد ماه، جزء مدت تحصیل آنان منظور میگردد.

ماده 9- متعهدین خدمت موضوع قانون و افراد تحت تکفل آنان با پرداخت حق بیمه معادل کارمندان رسمی از مزایای بیمه درمانی و سایر بیمه های مربوط بهره مند خواهند شد.

ماده 10- متعهدین خدمت موضوع قانون که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستند در صورتی که بهردلیل موفق به انجام تمام یا قسمتی از خدمت مورد تعهد نگردند به حوزه وظیفه عمومی مربوط معرفی خواهند شد.

 

منبع : سامانه ملی قوانین و مقررات

مطالب مرتبط

آمار تخلفات و جرایم زیبنده نظام نبود

اساسنامه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران

آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست