صدور دستور موقت برای توقف اجرای رأی تخریب و اعاده به وضع سابق

صدور-دستور-موقت-برای-توقف-اجرای-رأی-تخریب-و-اعاده-به-وضع-سابق

توقف اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری مبنی بر تخریب و اعاده به وضع سابق، حائز شرایط صدور دستور موقت می باشد


شماره دادنامه قطعی :9309970955300069 تاریخ دادنامه قطعی :1393/01/30

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری

با بررسی مفاد دادخواست تقدیمی و ضمائم آن و مدارک ابرازی شاکی؛ نظر به اینکه قسمتی از رأی مذکور مشعر بر تخریب و اعاده می‎باشد که در صورت اجرای مفاد آن موجبات ورود خسارت فراهم می‎گردد و با احراز فوریت و ضرورت امر، مستنداً به ماده 15 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 و مواد 13 و 15 آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت صادر، اما در خصوص آن قسمت از رأی معترض‎عنه که متضمن پرداخت جریمه می‎باشد فوریت و ضرورت صدور دستور موقت احراز نمی‎گردد. علیهذا موضوع مشمول ماده 15 قانون مذکور و مواد 1 و 4 آیین‎نامه اجرایی تشخیص نگردیده، بابت این قسمت از درخواست مطروحه قرار رد صادر می‎گردد. قرار صادره قطعی است.
رئیس شعبه 29 دیوان عدالت اداری ـ مستشاران شعبه 
اردلان ـ آزادی ـ بهرامی

رأی دیوان

در خصوص شکایت شاکی از رأی معترض‎عنه با عنایت به محتویات پرونده و اظهارات شاکی به شرح متن دادخواست و مفاد لایحه دفاعیه شهرداری طرف شکایت که تحت شماره ... مورخ 28/10/90 ثبت دفتر گردیده و با مداقه در دلایل و مستندات ابرازی از ناحیه طرفین، نظر به اینکه رأی مبحوث‎عنه با توجه به دلایل و جهات مقیده در آن وفق مقررات اصدار یافته و شاکی در مقام اعتراض دلیل و یا مدرکی که موجبات نقض آن را فراهم آورد ارائه ننموده و به کیفیت رسیدگی نیز ایراد و اشکال موثر مشهود نمی‎باشد، علیهذا شکایت مطروحه غیر وارد تشخیص و با استناد به ماده 13و14 از قانون دیوان حکم به رد شکایت صادر می‎گردد. ضمناً از دستور موقت شماره 2337 مورخ 13/9/90 رفع اثر می‎شود. رأی صادره قطعی است.
مستشاران شعبه 29دیوان عدالت اداری
بهرامی ـ آزادی 

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

نظر به این‎که درخواست شاکی به اعاده دادرسی نسبت به دادنامه تجدیدنظرخواسته در شعبه بدوی [به شماره 9009970902902337 ـ90/9/13] از مصادیق ماده 98 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص نگردیده و با توجه به ماده 102 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قرار رد درخواست صادرگردیده است و از ناحیه شاکی نیز در این مورد اعتراض مؤثری نشده و دلیلی که نقض قرار صادره را ایجاب نماید ارائه نشده؛ علیهذا به استناد ماده 72 قانون فوق‎الذکر، دادنامه تجدیدنظرخواسته خالی از اشکال تشخیص و تأیید می‎شود. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
اردلان ـ مهری‎
 

منبع : سامانه ملی آرای قضایی

مطالب مرتبط

رای وحدت رویه شماره 787 هیات عمومی دیوان عالی کشور

ماجرای تخریب ملک غیر قانونی لواسان

آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

قانون شهرداری

رای شماره 555 هیات عمومی دیوان عدالت اداری