صدور رای تخریب به دلیل سایه اندازی و مشرفیت ملک مجاور

صدور-رای-تخریب-به-دلیل-سایه-اندازی-و-مشرفیت-ملک-مجاور

تائید رای کمیسیون ماده 100 شهرداری در خصوص رای تخریب به علت سایه اندازی و مشرفیت ملک مجاور توسط شعبه بدوی دیوان عدالت اداری


شماره دادنامه : 5894
مرجع رسیدگی : شعبه دیوان عدالت اداری
شاکی: صمد.. فرزند قربانعلی
طرف شکایت: شهرداری هرسین
موضوع شکایت و خواسته: اعتراض به رای کمیسیون ماده صد 7131/7171-98/7/24
گردشکار: شاکی با تقدیم دادخواست بخواسته فوق که بشماره ثبت 983070 و به این شعبه ارجاع شده است اجمالا اظهار داشته : این جانب به رای صادره از کمیسیون ماده صد قانون شهرداری مبنی بر تخریب معترض می باشم ملک این جانب فاقد هرگونه مشرفیت به ملک مجاور می باشد با عنایت به رعایت مقررات ملی ساختمان در احداث بنا و تامین پارکینگ متاسفانه کمیسیون حکم به تخریب طبقه سوم صادر نموده که در صورت اجرای حکم تخریب خسارت زیادی به بنده وارد خواهد شد. طرف شکایت شاکی به موجب لایحه دفاعیه که تحت شماره 465566 مورخ 98/9/26 در دفتر این شعبه ثبت شده است اعلام کرده: کمیسیون ماده صد در اجرای مفاد دادنامه دیوان ضمن اخذ نظریه کارشناس رسمی دادگستری وفق مقررات حکم به جریمه و تخریب صادر نموده است . اینک جلسه رسیدگی شعبه در وقت فوق العاده تشکیل است و پس از بررسی دلایل و مستندات طرفین ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.


رای شعبه 


در خصوص شکایت صمد .. بطرفیت شهرداری هرسین به خواسته اعتراض به رای کمیسیون ماده صد قانون شهرداری7131/7171-98/7/24 ..... بر تخریب طبقه سوم با عنایت به محتویات پرونده بدوا ضمن احراز عدم رعایت اصول و ضوابط شهرسازی در احداث بنا طبقه سوم مستند به نظریه کارشناس رسمی دادگستری مورخه 98/7/6 نظر به اینکه شاکی دلیل و مدرک موثری که موجب نقض رای معترض منه گردد ارائه ننمودند و رسیدگی در کمیسیون نیز مطابق مقررات قانونی صورت گرفته و تخطی از مقررات که موجب تضبیع حقوق شاکی باشد در رسیدگی کمیسیون مشهود نمی باشدعلیهذا شکایت مطروحه را وارد ندانسته و مستندا به مواد 1-11-65 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به د شکایت صادر و اعلام میدارد. رای صادره ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری است.
رئیس شعبه: دیوان عدالت اداری
رحمان پیوست 
 


مطالب مرتبط

قانون نوسازی و عمران شهری

رای دیوان در مورد دریافت هزینه آماده سازی معابر ناشی از تفکیک از ساختمان ها

قلع تاسیسات احداثی در رای کمیسیون ماده 100

قانون کار

قانون مدیریت پسماندها

ابطال ماده 17 تعرفه عوارض محلی شورای اسلامی شهر مرند در خصوص عوارض و هزینه عدم تأمین پارکینگ در سال 1398از تاریخ تصویب (مورخ1399 10 02)

ابلاغ آرای کمیسیون ماده 100 شهرداری نظریه مشورتی شماره 7 99 1861 مورخ 1399 12 17