خسارت تاخیر تادیه ناشی از جریمه کمیسیون ماده صد و الزام به استرداد آن

خسارت-تاخیر-تادیه-ناشی-از-جریمه-کمیسیون-ماده-صد-و-الزام-به-استرداد-آن

افزایش جریمه به دلیل وقوع تخلف جدید بوده است و از اساس خسارت تأخیر تأدیه از شاکی مطالبه و دریافت نشده است تا قابل استرداد باشد


حکم به رد

شاکی: .....
طرف شکایت: ......
موضوع شکایت وخواسته: اعتراض به اخذ خسارت تاخیر تادیه ناشی از جریمه کمیسیون ماده صد و الزام به استرداد آن 

گردش کار:

شاکی دادخواستی به خواسته فوق تقدیم دیوان عدالت اداری کرده که در تاریخ ... ثبت دبیرخانه و سپس به این شعبه ارجاع شده و به طور خلاصه اظهار داشته است: اینجانب مالک پلاک ثبتی...... جهت طی فرایند اخذ گواهی پایان کار به معاونت درآمد شهرداری مراجعه نموده و معاونت مربوطه برگه تسویه ریز بدهی ها به شماره .... مورخ ..... مشتمل بر جریمه کمیسیون صد ارائه کرده است ولیکن جریمه مندرج در برگه تسویه و مورد مطالبه شهرداری افزون بر جریمه کمیسیون ماده صد می باشد، لذا حکم به ورود شکایت و الزام به استرداد اخذ وجوه غیرقانونی توسط شهرداری مورد استدعاست. دادخواست و ضمایم به‌ طرف شکایت ابلاغ‌شده که در پاسخ اعلام کرده است: جریمه ابلاغی به شاکی صرفاً بابت تخلفات صورت گرفته بوده است و هیچ گونه وجوه مازاد و خسارت تأخیر تأدیه‌ای از شاکی مطالبه نشده است. اینک در وقت مقرر/ فوق‌العاده پرونده تحت نظر است، با توجه به مفاد دادخواست و مستندات موجود در پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح زیر رای صادر می‌شود.

رأی شعبه

با عنایت به این که مطابق اسناد و مدارک پیوست دادخواست و فرم خلاف ساختمانی به شماره ..... مورخ  ... شاکی مجدداً مرتکب تخلف مغایر پروانه ساختمانی تحت عنوان ..... شده است و افزایش جریمه به دلیل وقوع تخلف جدید بوده است و از اساس خسارت تأخیر تأدیه از شاکی مطالبه و دریافت نشده است تا قابل استرداد باشد، بنابراین به استناد مفهوم مخالف ماده ۱۱، حکم به رد شکایت صادر و اعلام می‌گردد. این رای برابر ماده ۶۵ قانون تشکیلات وآئین دادرسی دیوان عدالت اداری، ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.
دادرس/ رئیس شعبه ... دیوان عدالت اداری

منبع : سامانه ساعد دیوان عدالت اداری

مطالب مرتبط

قانون پیش ‌فروش ساختمان مصوب 1389,10,12 با اصلاحات و الحاقات بعدی

چگونگی رسیدگی به پرونده های موضوعی اصل 49 قانون اساسی در دادگاه های انقلاب - وکیل اصل 49

صدور حکم تخریب با وجود عدم اقدام شهرداری در جلوگیری از توسعه بنای تجاری

اعتبار قرارداد طرفین در ایجاد معبر در ملک شخصی

قاعده اقدام در احداث بنا در ملک دیگری

محاسبه خسارت تاخیر تادیه براساس تورم ماهیانه یا سالیانه